CZESTER
Mister Joint
Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1504
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 12:31, 28 Sty 2013 Temat postu: AKALI |
|
|
AKALI
Dlaczego Akali?
Akali jest jednym z najlepszych anty-prowadzących i prowadzących jednocześnie. Jest idealną postacią, którą można wycarrować grę, jej potencjał
pochodzi z wysokiej mobilności i ogromnych obrażeń. Jest w stanie zabić prowadzącego drużyny przeciwnej w sekundę, nawet jeśli jest on nafeedowany.
Akali jest znakomitą postacią do focusowania papierowych przeciwników, gdy drużyna zacznie teamfight, Akali może się prześlizgnąć i doskoczyć do
dowolnego przeciwnika, zabić go i znowu być niewidzialna. Zabicie nafeedowanego prowadzącego przez Akali może niejednokrotnie zmienić przebieg gry.
Jeśli chcesz wygrywać SoloQueue, ta postać jest idealna!
Statystyki:
Obrażenia 53 (+3.2 / na poziom) [110.6 na 18lvl]
Zdrowie 445 (+85 / na poziom) [1975 na 18lvl]
Energia 200 (+0 / na poziom)
Prędkość ruchu 325
Pancerz 16.5 (+3.5 / na poziom) [79.5 na 18lvl]
Odporność na magię 30 (+1.25 / na poziom) [52.5 na 18lvl]
Regeneracja zdrowia 1.45/sek (+0.13 / na poziom) [3.79 na 18lvl]
Regeneracja energii 10/sek (+0 / na poziom)
Plusy i minusy
+
Bardzo duże obrażenia
Łatwo dogania przeciwników
Dobry harass
Pogromca prowadzących
Energia zamiast many
Dobry sustain
Łatwo się nią farmi
Łatwy "snowball"
Doskok (ulti)
Jest ninja!
-
Potrzebuje dużo creepów
Autoatakuje wręcz
Słaba przeciwko obrażeniom obszarowym
Trudna faza gry przed 6 poziomem
Może być skontrowana na wiele sposobów
Umiejętności
Bliźniacze Techniki (pasyw) - Po zdobyciu 20 pkt. mocy umiejętności, ataki Akali zadają dodatkowo 8% obrażeń magicznych
zwiększających się o 1% za każde 6 pkt. mocy umiejętności zdobytych od tego momentu.
Po zdobyciu 10 dodatkowych pkt. obrażeń od ataku, Akali zdobywa 8% wampiryzmu zaklęć zwiększającego się o 1% za każde 6 pkt. obrażeń od ataku,
zdobytych od tego momentu.
Im wiecej AP tym większe obrażenia od autoataków, im więcej AD tym większy spellvamp od umiejętności. Pasyw powoduje, że Akali
koniecznie musi być hybrydą, jednak z nieco większym nastawieniem na AP. Właśnie dlatego Gunblade jest podstawowym przedmiotem dla Akali.
Warto uaktywnić obie techniki na początku gry za pomocą run lub odpowiedniego przedmiotu startowego.
Przykładowo przy AD=250, AP=750 autoataki zadają 250+125% dodatkowych obrażeń magicznych, co w sumie daje 562,5 z każdym autoatakiem! Jest to
jedna z niewielu postaci, której moc umiejętności zwiększa zarówno obrażenia od umiejętności jak i od autoataków.
Znak Zabójcy (Q) - Akali rzuca kamą w przeciwnika, zadając obrażenia magiczne i oznaczając cel na 6 sekund. Zaatakowanie
oznaczonego przeciwnika zużyje znak, zadając dodatkowe obrażenia i odnawiając energię.
Akali uderza przeciwnika kamą, zdając 45/70/95/120/145 (+0.4) pkt. obrażeń magicznych i oznaczając cel na 6 sek.
Jeśli Akali zaatakuje wręcz oznaczony cel, znak uaktywni się, zadając 45/70/95/120/145 (+0.4) pkt. obrażeń magicznych i przywracając jej
15/20/25/30/35 pkt. energii.
Cena 60 pkt. energii
Zasięg 600
Najważniejsza umiejętność, główne źródło zadawanych obrażeń, przydatne do harassowania na odległość. Niski cooldown i koszt energii,
która zostaje częściowo zwrócona po uaktywnieniu znaku. We wczesnej fazie gry używaj głównie do lasthitowania i leczenia się na minionach. Jeśli
umieszczenie i uaktywnienie znaku zadaje więcej niż 1/5 maksymalnego zdrowia celu, oznacza to że powinieneś go jak najszybciej zaatakować i zabić,
co nie powinno sprawić problemu. Warto użyć Ignite przed uaktywnieniem znaku, aby zadać dodatkowe obrażenia. Ta umiejętność bardzo dobrze współgra
z Lich Bane czy Trinity Force. W późnej fazie gry, przykładowo 250 AD, 750 AP (z Lich Bane) umieszczenie i uaktywnienie znaku zada 445+250+750+445=1890
obrażeń! Bardzo mały cooldown pozwala na używanie tej umiejętności co kilka sekund, co czyni Akali bardzo silną postacią i trudnym przeciwnikiem.
Osłona Zmierzchu (W) - Akali rzuca zasłonę dymną. Znajdując się w środku, Akali zyskuje pancerz i odporność na magię oraz staje się
niewidzialna. Atakowanie lub użycie umiejętności ujawni ją na chwilę. Wrogowie znajdujący się w środku zostają spowolnieni.
Akali wytwarza zasłonę dymną, która utrzymuje się przez 8 sek. Kiedy w niej przebywa, otrzymuje premię 10/20/30/40/50
do pancerza i odporności na magię oraz staje się niewidoczna dla przeciwników. Jeśli kogoś zaatakuje lub skorzysta ze swoich umiejętności,
stanie się na chwilę widoczna.
Przeciwnicy w chmurze dymu zostają spowolnieni o 14/18/22/26/30%.
Cena 80/75/70/65/60 pkt. energii
Zasięg 700
Znakomita umiejętność, pozwala unikać ataków, ganków oraz usprawnia ucieczkę oraz przeżywalność, może uratować życie niejednokrotnie.
Tej umiejętności należy używać mądrze, ponieważ kosztuje dużo energii i ma stosunkowo duży cooldown. Jeśli niepotrzebnie użyjemy tej umiejętności
możemy mieć problemy uciekając bez niej. Warto używać jej walcząc z wrogiem na linii. Akali staje się widoczna tylko na moment w chwili ataku, przez co
wrogowi ciężko jest ją trafić. Warto pamiętać, że słabą stroną tej umiejętności jest to, że umiejętności obszarowe mogą Cię atakować nawet gdy jesteś
niewidzialny. Można również zablokować drogę ucieczki przeciwnika tą umiejętnością, co go spowolni, a następnie go zaatakować.
[img]http://eune.leagueoflegends.com/sites/default/files/game_data/1.0.0.137/content/spell/84-3.pn[/img]g
Cięcie Półksiężyca (E) - Akali wykonuje zamach, zadając obrażenia na podstawie obrażeń od ataku i mocy umiejętności.
Akali wykonuje ciosy kamami, zadając pobliskim jednostkom 30/55/80/105/130 (+0.6) (+0.3) pkt. obrażeń fizycznych.
Cena 60 pkt. energii
Zasięg 325
Bardzo ważna uwaga! Nigdy nie wykonuj kombinacji Q->R->E, tylko Q->R->Autoatak. Dlaczego? Ponieważ Cięcie Półksiężyca blokuje
animację autoataku, przez co Znak Zabójcy nie zostaje uaktywniony. Umiejętność zadaje obrażenia wszystkim wrogim jednostkom dookoła, przez co
znakomicie nadaje się do farmienia. Pamiętaj, dla tej kombinacji trzeba opanować timing, aby nie przerywać autoataku, a zadać dodatkowe obrażenia.
Taniec Cienia (R) - Akali błyskawiczne porusza się poprzez cienie, atakując przeciwnika i zużywając ładunek Esencji Cienia.
Esencja Cienia odnawia się wraz z upływem czasu, jak i przy zabiciach oraz asystach, maks. 3 ładunki.
Akali zwinnie i szybko porusza się w cieniu, by zaatakować cel, zadając mu 100/175/250 (+0.5) pkt. obrażeń magicznych.
Akali otrzymuje przy każdym zabójstwie i asyście oraz co 25/20/15 sek. Esencję Cienia. Maksymalnie może posiadać 3.
Cena 1 Esencja Cienia
Zasięg 800
Nawet jeśli przeciwnik ma nad tobą przewagę na linii, na 6 lvlu role mogą się odwrócić właśnie dzięki tej umiejętności. Po pierwsze
ułatwia aktywowanie Znaku Zabójcy, możesz doskoczyć do dowolnego celu w teamfight'cie, bez problemu dogonić uciekającego przeciwnika oraz
uciekać doskokiem na wrogie miniony. Początkowo zyskujemy Esencje Cienia bardzo wolno, dlatego należy mądrze ich używać, musisz za każdym
razem pomyśleć czy aby na pewno warto jest doskoczyć do przeciwnika i czy wystarczy Ci esencji by w razie potrzeby uciec. Dużą zaletą jest to, że
przy zabójstwie i asyście zyskujemy esencje, przez co Akali jest nie do powstrzymania.
Maksowanie
Startujemy z Q, na 2lvl wybieramy W, następnie Q i na 4lvlu wybieramy E. Skille maksujemy w tej kolejności R>Q>E>W.
R wybieramy kiedy tylko możemy, natomiast W na 4 lvlu, a później tylko jeśli nie mamy nic innego do wyboru. Obrazowo wygląda to tak:
Runy, specjalizacje i czary przywoływacza
Aby zwiększyć harass już od początku gry, warto jest wystartować z dwoma pasywami, lub zdobyć drugi na 2-4 poziomie. Znaki i Esencje jak
najbardziej ofensywne, Pieczęcie zwiększające naszą wytrzymałość a glify w zależności od przyjętego buildu oraz stylu gry. Poniżej przykładowe
strony run składająca się z:
Esencje: 3x +5 AP;
Znaki: 9x 0,95 AD;
Pieczęcie: 9x 1,41 armor;
Glify: 9x 1,34 mr;
Ja korzystam z tych!!
Esencje: 3x +5 AP
Znaki: 9x 0,95 AD
Pieczęcie: 9x 19,44 HP/18
Glify: 9x 3,06 AP/18
Inne polecane runy dla Akali:
Esencje: 3x 2APen+1,3MPen
Znaki: 9x 1APen+0,57MPen
Pieczęcie: 9x +1,8AP/18
Glify:9x 1,19 AP; 9x 2,2 Energii
Jeśli chodzi o czary przywoływacza to standardowo Flash+ Ignite

ITEMY
Ja tak składam

Nastepnie

Pełen zestaw
    
Ps.. Niechce mi sie wiecej rozpisywac co i jakie postacie rozklada techniki walki bo to juz jest Pisanie Ksiazki ale najwazniejsze jest!!- dla poczatkujacego ;)wiecej na ts
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez CZESTER dnia Pon 14:24, 28 Sty 2013, w całości zmieniany 5 razy
|
|